Aktualności

Więcej dzieci z ciężkim zatruciem grzybami - pediatrzy ostrzegają przed niebezpieczeństwem

Więcej dzieci z ciężkim zatruciem grzybami - pediatrzy ostrzegają przed niebezpieczeństwem



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Pediatrzy ostrzegają przed ryzykiem zatrucia grzybami u dzieci
W bardzo krótkim czasie czworo dzieci z zatruciem grzybami zostało przyjętych do Hannover Medical School (MHH). Najwyraźniej jadły trujące grzyby podczas zabawy w ogrodzie lub parku. Eksperci ostrzegają, że obecnie istnieją idealne warunki do rozwoju grzybów i dlatego muchomorów jest więcej na placach zabaw iw ogrodzie.

Zatrucie grzybami nie jest bynajmniej rzadkością dla niedoświadczonych zbieraczy grzybów. Skutkuje to poważnymi - w najgorszym przypadku zagrażającymi życiu - zaburzeniami zdrowia. Dlatego eksperci co roku ostrzegają przed zagrożeniami dla zdrowia związanymi ze zbieraniem grzybów w sezonie grzybowym. Jednak do Hannover Medical School (MHH) przywieziono czworo dzieci z zatruciem grzybami w bardzo krótkim czasie, dlatego lekarze wyraźnie zwracają uwagę na ryzyko, że trujące grzyby mogą stanowić zagrożenie w ogrodzie lub w publicznych parkach.

Warunki pogodowe idealne dla grzybów
To, co kochają grzybiarze, może być prawdziwym zagrożeniem dla dzieci. Ponieważ ciepła, wilgotna pogoda powoduje obecnie kiełkowanie grzybów nie tylko w lesie, ale także w prywatnych ogrodach i parkach. Szybko zdarza się, że dzieci wybierają grzyba i wkładają go do ust - ostrzega starszy lekarz dr hab. Imeke Goldschmidt z MHH. Aby uniknąć niepotrzebnego ryzyka, „dorośli powinni byli najpierw zejść z placu zabaw i usunąć grzyby” - relacjonuje starszy lekarz, który sama jest matką małego dziecka.

Dwa zatrucia agarami bulwiastymi
O tym, jak konkretne jest zagrożenie, świadczy fakt, że czworo dzieci musiało zostać poddanych zatruciu grzybiczemu w MHH w ciągu tygodnia. Zespół wokół profesora Dr. Dieter Haffner z Kliniki Pediatrycznej Chorób Nerek, Wątroby i Metabolizmu w MHH stwierdził, że zagrażające życiu zatrucie gruźlicą u dwojga dzieci, z których jedno to uchodźczyni z Syrii. Obojgu dzieciom nie grozi niebezpieczeństwo, informuje MHH. W dwóch innych przypadkach mniejsze dzieci zjadłyby grzyby z trawnika, na szczęście grzyby były znacznie mniej toksyczne.

Zwiększona świadomość wśród rodziców
Według profesora dr. Ulrich Baumann, Kierownik Gastroenterologii / Hepatologii w Klinice Chorób Nerek, Wątroby i Metabolizmu Dziecięcej, „takie nagromadzenie zatruć grzybiczych u dzieci jest niezwykłe”. Zdaniem ekspertów, tutaj pilnie jest, aby rodzice byli bardziej świadomi ryzyka związanego z grzybami w ogrodach lub parki. „Apelujemy do rodziców, aby przyjrzeli się bliżej, gdzie bawią się ich dzieci” - mówi prof. Baumann.

Zbieranie grzybów jest również niebezpieczne dla dorosłych
Eksperci twierdzą, że nawet niedoświadczeni dorośli narażeni są na ryzyko, którego nie należy lekceważyć podczas zbierania grzybów. Na przykład „pod koniec lipca gastroenterolodzy z prof. Michael Manns ostrzegł, ponieważ niezwykle duża liczba dorosłych osób otruła się grzybem bulwiastym ”, informuje MHH. Podstawowa zasada dla grzybiarzy brzmi: „Jeśli po spożyciu zebranych grzybów pojawią się wymioty i biegunka, należy koniecznie rozważyć zatrucie liści bulwiastych!”

Jeśli podejrzewasz zatrucie grzybami, należy jak najszybciej zwrócić się o pomoc. Na przykład, Centrum Informacji o Truciznach Północ może udzielić wstępnych informacji, aw nagłych przypadkach należy natychmiast skontaktować się z lekarzem lub pogotowiem ratunkowym. (fp)

Informacje o autorze i źródle



Wideo: WEJDZ W TEN FILM PROSZE! ORAZ PATRZ OPIS! (Sierpień 2022).